4 favoriete soorten waar jij blij van wordt

Home Forums SNTP 4 favoriete soorten waar jij blij van wordt

Weergave van 1 reactie thread
  • Auteur
      Ankie Stoop
      Moderator

Merel Berrevoets , Terra Maris stuurde onderstaand bericht na de jaarveradering. We zijn benieuwd naar jullie reacties!

“Het was voor mij heel leuk om jullie te ontmoeten, momenteel hebben we prachtschubwortel (Lathraea clandestina), kegelsilene (Silene Conica), bijenorchis (Ophris Apifera) en hondskruid (Anacamptis pyramidalis), maar ook vele halofyten zoals melkkruid (Glaux maritima) in de tuin bij Terra Maris, graag verneem ik van de andere tuinen of ze ook een stuk of vier soorten kunnen noemen waar ze zelf heel blij van werden deze week…. Zou je dat op het forum kunnen plaatsen en vragen? Ik ben benieuwd!

(De prachtschubwortel zette mijn idee van natuur geheel op zijn kop, de kegelsilene bleek vernoemd naar een oude dikke kale bosgod, de bijenorchis is een echte loverboy waar de monniken al over schreven, maar mijn favoriet zijn toch wel die halofyten of nee, mijn favoriet is het hondskruid!)

Ankie Stoop
      Moderator

Momenteel bloeien bij ons veel Stinzen.Waar ik persoonlijk erg van geniet is dat er zo’n geweldige overdaad kan zijn ineens…bv van narcissen of een groot bed daslook onder de hazelaars.Het is ook genieten van de insektenmuur met rondvliegende solitaire bijen en de kikkers die al weer volop eitjes afgezet hebben.

Weergave van 1 reactie thread
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.